A használtmobil-piac aranybánya vagy inkább egy fekete lyuk?
A használtmobil-piac aranybánya vagy inkább egy fekete lyuk?
Hogyan járjunk el a kiszerelt merevlemezekkel kapcsolatban? Azonosítás, törlés és jegyzőkönyvezés
2015-06-09
A Blancco Technology Group kiérdemelte a CESG Commercial Product Assurance tanúsítványát
2015-08-31
Összes bejegyzés

A használtmobil-piac aranybánya vagy inkább egy fekete lyuk?

Emlékszik még valaki, hogy milyen volt egy egész napot eltölteni anélkül, hogy az okostelefonokat nyomkodtuk, simogattuk, piszkáltuk volna? A válasz valószínűleg legtöbbünknél „nem”. Imádjuk őket, szükségünk van rájuk, bízunk bennük.

Azonban bármennyire is szeretné mindenki megvásárolni a legújabb és legszuperebb modellt, sajnos ez nem mindig lehetséges. Előfordul, hogy meg kell húzni a nadrágszíjat, és nem tudjuk összelapátolni a „csekély” 700 dolláros árát egy új, csillogó iPhone 6 Plusnak vagy Samsung Galaxynak. Tervezhetünk úgy is, hogy mindig megvesszük a legutolsó generációs iPhone-t, amelyből minden évben kijön egy modell, és nem költünk semmilyen közbeeső készülékre. Akárhogy is van, nem akarunk megragadni egy kiöregedett, már elavult eszköznél. Mit lehet ilyenkor tenni? Veszünk egyet kéz alól, vagy egy javított, rendbe hozott példányt a szolgáltatónktól vagy közvetlenül az eredeti alkatrészgyártóktól.

mobile-phone-buyer

Ideális állapotnak tűnik. A fogyasztók megkapják az új telefonjukat, még ha felújítottat is, és a mobilszolgáltatók és a gyártók hasznot generálnak a „hibátlan” készülékekből, amelyeket ugyan visszavittek, de gyakorlatilag teljesen működőképesek. Még az angol kereskedelmi lánc, az Argos is lát üzletet ebben. Épp a múlt héten, a viszonteladó bejelentette a partnerségi viszonyt a WRAP-pal, amely megpróbálja megelőzni a hulladék keletkezését és újraértékesíti az elektronikus eszközöket. A lényeg, hogy a britek kicserélhetik régi okostelefonjaikat és tabletjeiket új termékekre vagy Argos vásárlási utalványokra.

Amit az Argos tesz, az egy lépés a helyes irányba, különösen, hogy a használt mobilok piaca masszív növekedés elébe néz. A Gartner azt jósolja, hogy a végfelhasználóknak eladott felújított telefonok globális piaca 120 millió darabra fog nőni 2017-re.

Hogy a fogyasztói frusztrációt és bizalmatlanságot elkerüljék, a mobildiagnosztika olyan alapvető kell, hogy legyen ezen szolgáltatóknak és gyártóknak, mint a víz az ember számára.

A mobildiagnosztika egyrészt lehetővé teszik az eszközök működését optimális funkcionalitással még jó hosszú ideig. Ezenfelül a mobildiagnosztika betekintést enged az ügyfeleknek és a kereskedőknek az eszközök belső működésébe, hogy milyen problémák merülnek fel, mi az oka a nem megfelelő működésnek. Ez alapján hatékony javítással megspórolhatják egy-egy esetleg felesleges pótalkatrész árát. Az ügyfelek így elégedettebbek, jóval több bizalmuk van és nagyobb valószínűséggel költenek el további összegeket a kereskedőknél. Az olyan láncoknak, mint az Argos, ez kevesebb fogyasztói panaszt jelent, és kevesebb olyan készülék kerül vissza hozzájuk, amelynél egyébként nem találtak hibát.

A házifeladat tehát: figyeljünk rá, hogy mely adatok sérülékenyek és érzékenyek, majd távolítsuk el őket örökre!

Rengeteg oka van, hogy az emberek becserélik, fejlesztik, újra eladják elektronikai kütyüiket és mobileszközeiket. Ha megkérdezünk bárkit, hogy eltávolította-e az összes adatot, fájlt és médiaanyagot az eszközről, mielőtt átadta volna valaki másnak, legtöbbször a válasz az, hogy „igen”. De amit az emberek elfogadható válasznak vélnek erre a kérdésre, az nem mindig helytálló, hiszen a legtöbb telefonhasználó nem mérnök, fejlesztő vagy tech guru, és lefogadhatjuk, hogy nem igazán tudnak többet annál a törlésről, hogy belehúzzák a fájlokat a kukába a számítógépen, vagy alkalmazzák a gyári beállítások visszaállítását a telefonon.

used-mobile-phones

A gyári visszaállítás, csak az adatokhoz vezető útvonalat tünteti el, valójában nem törli az adatokat. Ha nem csatlakoztatjuk USB-vel a telefont egy számítógépre és a memóriáját nem írjuk felül teljes mértékben, akkor mindig marad lehetőség az adatok visszanyerésére. Tehát a telefonokat, tableteket átadjuk a kereskedőknek, akik újra értékesítik őket kisebb áron egy új vevőnek. De ha a korábbi felhasználó adatai nincsenek teljesen letörölve az eszközről, az azt jelenti, hogy a kontaktok, fotók, videók, személyes felhasználói nevek, jelszavak és még a bankfiókadatok is megtalálhatóak a gépen. És ez egy nagyon nagy probléma.

Az egyetlen mód, hogy ez megváltozzon, az az, ha sem az üzleti élet szereplői, sem a vásárlók nem bújnak az „én nem tudtam” vagy „ ez nem érint engem” kifogások mögé. Ez konkrétan mindenkit érint, és sértheti a szellemi tulajdont, a hírnevet, a pénzügyi stabilitást és a személyes biztonságot. Úgyhogy inkább fordítsunk figyelmet erre, kérdezzünk, tanuljunk róla, amennyit csak lehet, és legyünk óvatosak! És ez az, ami el fogja dönteni, hogy a használtmobil-piac valóban aranybánya lesz-e a szolgáltatóknak és alkatrészgyártóknak.