A Blancco szoftverek licencelése több módon lehetséges, az alábbiakban ezeket ismertetjük.
A Blancco termékek hagyományos licencelési módja a kredit alapú licencelés, amelyet elsősorban kis- és középvállalatok számára, illetve olyan vállalatok számára ajánlunk, amelyek csak kis adattörlési igénnyel vagy alacsony gépszámmal rendelkeznek.
A kredit alapú licencelés esetében minden adathordozó (például HDD, SSD vagy mobiltelefon) törlése egy törlési kreditet igényel – így ha 100 törlési kreditet vásárolunk, azzal 100 darab adathordozót tisztíthatunk meg az adatoktól.
A törlési kreditek első beszerzési ára tartalmazza a terméktámogatás árát is.
A kreditek meghatározott érvényességi idővel – alapértelmezés szerint ez egy 1 év – rendelkeznek, ezen idő alatt kell őket felhasználni. A fel nem használt kreditek lejárnak, a lejárat után már csak akkor használhatóak fel, ha a terméktámogatási szerződés meghosszabbításra kerül.
A terméktámogatás ára a terméktámogatás szintjétől függően 10 és 25 százalék között van, ezt a hosszabbítás során csak a megmaradt kreditekre vonatkozóan kell megfizetni. Így például ha 1000 megvásárolt törlési kreditből 500 felhasználásra kerül, és az ügyfél 500 kredit érvényességét szeretné újabb 1 évvel meghosszabbítani, akkor az 500 kredit eredeti beszerzési árának töredékét kell megfizetnie a hosszabbításért. Ha ez nem éri el a Blancco által meghatározott minimális árat, akkor a minimális árat kell megfizetnie.
A különböző Blancco termékek törlési kreditei nem kompatibilisek egymással, azaz például a Blancco Drive Erasure és a Blancco Mobile Erasure szoftverekhez külön-külön kell törlési krediteket vásárolni.
A törlési kreditek árazása sávos, azaz minél több törlési kreditet vásárol meg az ügyfél egyszerre, annál kedvezőbb egységárat kínálunk.
A kredit alapú licencelés esetében a Blancco Management Console opcionálisan elérhető.
Olyan vállalatok számára, amelyek az adattörlést bevezették rendes üzleti tevékenységükbe, és így rendszeresen fertőtlenítik az adathordozóikat, előfizetés alapú licencelést ajánlunk.
Az előfizetés egy adott flottára, gépparkra vonatkozik. Tegyük fel, hogy a vállalat 1000 számítógéppel és 250 okostelefonnal rendelkezik, a Blancco Drive Erasure és a Blancco Mobile Erasure szoftvereket pedig a számítógépek felén, valamint minden okostelefonon szeretnék használni.
Ebben az esetben 1 vagy 3 éves előfizetést köthetnek 500 számítógépre és 250 mobiltelefonra. Az előfizetés időtartama során az adott eszközparkba tartozó eszközök korlátlan számban lehet törölni. Így ha a vállalkozás évente lecseréli a mobiltelefonokat, egy eszköz pedig átlagosan egyszer vált tulajdonost a szervezeten belül, úgy a három éves előfizetés során akár 1500 mobilos adattörlést is végezhetnek.
Az előfizetés díja az eszközpark méretétől, az előfizetés hosszától és a választott terméktámogatási szinttől (lásd később) függ.
Adatközpontok részére olyan előfizetési csomagokat ajánlunk, amelyek tartalmazzák a Blancco Drive Eraser, a Blancco LUN, a Blancco Virtual és a Blancco File szoftverek használatának jogát.
Minden előfizetéses konstrukció kötelező eleme a Blancco Management Console, amely telepíthető a helyi hálózatban (on-premise) vagy elérhető a Blancco felhőszolgáltatásán (Blancco Cloud) keresztül.
Előfizetéses konstrukció esetében is törlési kreditek kerülnek szállításra, de a törlési krediteket a Blancco az előfizetés időtartama alatt korlátlan alkalommal újratölti.
Néhány Blancco termék – például a Blancco File Eraser és a Blancco Removable Media Eraser – elérhető hagyományos /gép és /év konstrukcióban.
Desktop termékek esetében ezek olyan termékek, amelyeket az ügyfeleink a munkavállalóik desktop vagy notebook számítógépeire telepítenek, és azokon végeznek törlést.
A Blancco File Eraser Desktop Edition a Windows Lomtárat helyettesíti, és lehetővé teszi, hogy a már nem szükséges fájlokat a felhasználók véglegesen és visszaállíthatatlan módon töröljék. A Blancco Removable Media Eraser desktop változata pedig Windows operációs rendszerre telepíthető szoftver, és a számítógéphez csatlakoztatott USB kulcsok és flash kártyák adatoktól való fertőtlenítését teszi lehetővé.
Ezek a szoftverek gépenként és évenként licencelődnek, és a gépeken korlátlan használatot tesznek lehetővé. Így például egy tanácsadó vállalat licencelheti ezeket a szoftvereket 50 tanácsadó mobil munkaállomásaira, 1 vagy több évre. A munkavállalók a gépeken korlátlan mennyiségben törölhetnek fájlokat és mappákat, illetve fertőtleníthetik az adathordozó üresnek jelölt területét is.
Hagyományos licencelési konstrukcióban érhető el néhány szerver oldali termékünk is, például a Blancco File Eraser Data Center Edition a szerverek száma alapján licencelődik.
A licencek tárolása lehetséges titkosított hardverkulcson, azaz HASP kulcson. Ez egy pendrivehoz hasonló eszköz, a számítógépek USB portjába csatlakoztatható.
A HASP kulcs lehetővé teszi a teljesen offline számítógépek fertőtlenítését is (például K+F központban).
A licencek emellett tárolhatóak a Blancco Management Console-ban is, így elérhetőek a helyi hálózaton (on-premise telepítés esetében) vagy a felhőn (cloud konzol esetében) keresztül.
A Blancco Management Console végzi a törlési jegyzőkönyvek nyilvántartását, illetve a jegyzőkönyveket visszakereshetővé teszi, és lehetővé teszi a jegyzőkönyvek nyomtatását, exportálását, importálását. Hiányában a törlési jegyzőkönyvek általában .pdf és .xml formában menthetőek és tárolhatóak.
A Blancco Management Console lehetővé teszi egyedi azonosítók (például projektazonosító vagy a törlést végző személy azonosítója) alkalmazását, és a jegyzőkönyvek visszakeresését ezek alapján.
Emellett a Blancco Management Console hitelesíti a törlési jegyzőkönyveken elhelyezett elektronikus aláírást, így igazolja a jegyzőkönyvek eredetiségét.
A Blancco szoftvertermékek esetében az árképzés alapja a következő:
A Blancco termékekhez a következő terméktámogatási szintek érhetőek el:
SP3 – Alap terméktámogatás, a termékek ára tartalmazza
SP2 – Költsége a megvásárolt szoftverek árának 15%-a, tartalmazza a távirányításos terméktámogatást.
SP1 – Költsége a megvásárolt szoftverek árának 20%-a, akár 2 órán belüli válaszidőt biztosít.
Iratkozzon fel hírlevelünkre!