Sok millió dollárba kerülhet, ha visszaélés történik a telefonon talált adatokkal
2021-06-08Online csereprogramokkal pöröghet fel az 5G telefonértékesítés
2021-06-24Az ideális forgatókönyv szerint a mobiltelefonokat az eladási ponton, a kereskedő segítségével biztosítják a fogyasztók. Mivel a mobilbiztosítási környezet gyorsan változik, a biztosítók a technológia segítségével tudnak kitörni a korlátozott növekedési potenciállal kecsegtető hagyományos modellből.
A valóság az, hogy a mobiltelefon-biztosítás után egyre kevésbé kapkodnak a fogyasztók. A mobilbiztosítás nem egy népszerű termék, hiszen az ügyfelek szerint kicsi a valószínűsége, hogy valaha az eszközt ellopják vagy elveszítsék. Ugyanakkor az éves szerződések rugalmatlanok, a kifizetési eljárás bonyolult és bizonytalan. Miután a fogyasztók megvásárolták a készüléket, és a boltból kiléptek, nehéz megnyerni őket biztosított ügyfélként.
A fogyasztók szokásai is változtak, kevesebb új eszközt vásárolnak. Ez azt is jelenti, hogy sokkal kevesebb biztosítást is kötnek az ügyfelek, emiatt a mobileszköz-biztosítóknak új bevételi forrás után kell nézniük. Az ügyfelek értéket és választékot szeretnének látni, emiatt az egyenbiztosítások ideje lejárt.
Hogyan segít a technológia?
Az új mobiltelefonok értékesítése 2020 óta csökken, ezzel párhuzamosan egyre népszerűbbek a használt, újracsomagolt mobiltelefonok, ezáltal a használt eszközök védelme és biztosítása is egyre fontosabbá vált.
A mobiltelefon-biztosítást kínáló szolgáltatók technológia segítségével alkalmazkodhatnak a változáshoz. A hagyományos újtelefon-biztosítás mellé eszközvédelmet is eladhatnak a fogyasztóknak akár az eladás véglegesítése után is. Ez számos lehetőséget nyit meg azoknak a biztosítóknak, amelyek részesei kívánnak lenni a 2025-ben 44,1 milliárd dollárra bővülő biztosítási szegmensnek.
Magára az eszközre telepített megoldás segítségével a mobiltelefon-biztosítók online is tudják értékesíteni termékeiket. A felhasználók távolról léphetnek be a szolgáltatásba, a biztosító pedig ugyancsak távolról mérheti fel az eszköz állapotát, legyen az új telefon vagy használt, újracsomagolt készülék.
Az új eszközvédelmi szolgáltatások segítségével a biztosítók megerősíthetik piaci pozíciójukat. Az új technológia használatával a biztosítások értékesítése helytől függetlenül történhet az üzletben vagy online egyaránt.
A megoldás csökkenti a biztosítási csalások mennyiségét is, hiszen segítségével távolról, pontosan felmérhető az eszköz állapota.
Az új elképzelés szerint a mobilbiztosítás vásárlása weben keresztül vagy egy mobilapp segítségével történhet. Automatizmusokkal mérhetjük fel az eszközök állapotát, így a költséges emberi munkát megspóroljuk – ahogy az emberi tévedésből származó hibákat is kizárjuk. A biztosítások ára dinamikusan változhat, a szolgáltatást in-app vásárlás segítségével lehet kiegyenlíteni – ezek mind komoly előnyhöz juttatják a biztosítókat.
Szolgáltatói esettanulmány
Amikor egy első élvonalbeli mobilszolgáltató a Csendes-óceán térségéből eszközvédelmi szolgáltatásokat kezdett el értékesíteni a hagyományos biztosítás helyett, rövid időn belül kiváló eredményeket ért el. A hagyományos 20-30 százalékos kötési arány helyett 65 százalékos kötési arányt értek el az új termékkel. A szolgáltató eszközvédelmi programja azt ígérte az ügyfeleknek, hogy az eszközt annak elvesztésének körülményeitől függetlenül cserélik, gyorsított eljárásban küldve az új készüléket – ami a telefonjukra támaszkodó ügyfelek számára igen fontos.
Ügyfélközpontú megközelítés szükséges
Az ügyfélközpontú és célzott megközelítés lehetővé teszi a mobilbiztosítók számára, hogy korábban elérhetetlennek bizonyuló ügyfeleket szólítsanak meg. Az ügyfelek saját igényeikre szabott eszközvédelmet vásárolhatnak. Eszközvédelemmel az ügyfelek egyszerűbben tudhatják biztonságban telefonjukat. A védelem havi, előfizetéses alapú konstrukcióban vehető igénybe egy rendkívül felhasználóbarát regisztrációs folyamat után.
Mobiltelefon-biztosítóként összpontosítsunk egy olyan szolgáltatásra, ahol az ügyfélélmény van a középpontban. A személyre szabott termékek növelik a márka hűséget. Az új eszközvédelmi technológia többek között valós idejű diagnosztikai eszközöket is ad a biztosító kezébe. Így a szolgáltató kisebb kockázatot vállal, miközben rugalmasabb lehet a kár kifizetésekor.
A Blancco megoldása a védendő telefonok diagnosztikájával segít az eszközvédelmi szolgáltatás kialakításában. Amennyiben érdekli a megoldás működése, próbálja ki a Blancco Mobile Insurance app ingyenes demóját!
Ha tetszett a cikk:
Érdeklik a hasonló hírek?
Iratkozzon fel hírlevelünkre!